WATER RESOURCE PLANNING THROUGH CLIMATE CHANGE CAPACITY BUILDING - RIOS DEL PÁRAMO DEL VALLE, POR URBES Y CAMPIÑAS

Juan Mauricio Castaño Rojas

2-13-2

ECOLOGIA, INGENIERIA Y SOCIEDAD - EIS

2012. Stockholm Environment Institute U.S, Inc

The goal of the proposed project is to build regional capacity to support the sustained integration of adaptation to climate change into water management plans and strategies within Corporaciones, focusing on the Rio La Vieja watershed, and to extend the benefits of that learning all Corporaciones in Colombia.

This project seeks to develop capacity to achieve water management adaptation to water resources climate change in the Eje Cafetero region in Colombia. Water resources in this region area managed by Corporaciones Autónomas Regionales that have the public mandate of water allocation, pollution mitigation and ecosystem and watershed management. Sensitive ecosystems such as the páramo, that are located throughout between 3000 and 5000 meters above sea level across the region, provide hydrologic services and functions by regulating the timing and supply of water. Agricultural economic activities, mainly based on coffee, are wide spread throughout the region. Thriving mid-size cities demanding public services are also interlocked within the cultural landscape of this region. The confluence of ecologic, economic, and social factors defining this region create both the motivation and the conditions necessary for effective climate adaptation, in addition to creating an opportunity to scale up lessons learned to the national scale in Colombia.

30/01/2013

30/01/2016

INTEGRACIÓN DE LOS MODELOS WEAP Y QUAL2K PARA LA SIMULACIÓN DE LA CALIDAD AGUA DE FUENTES SUPERFICIALES. CASO DE ESTUDIO: CUENCA DEL RÍO LA VIEJA, COLOMBIA

Artículo publicado en Revista de divulgación